Cartier
2018. december 16. írta: Chronostyle

Cartier

santos-de-cartier-l_848x410_0_0_848_409_16.jpg

Sok embernek a Cartier még mindig elsősorban az ékszerházat jelenti, de mi tudjuk, nem is tévedhetne nagyobbat.

Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Cartier búcsút intett volna az ékszeriparnak. Ez lenne a másik óriási tévedés. A harmadik pedig, hogy a férfiak úgysem találnának maguknak való terméket a választékban. Tény, hogy az órák világában sokáig csak egy benfenntes szűk kör tudta igazán értékelni a márka remekműveit, elvégre ahogy ma, úgy egykor is exkluzívnak számított egy Cartier-karóra, és persze ritkának is.

cartier-001.jpg

Hiába készítette el a Cartier a legelső férfikarórák egyikét a korai XX. század egyik hírességének számító (ma celebnek neveznénk), a repülés egyik úttörőjének tekinthető Santos-Dumont számára, egyszerűen túl kevés és túl drága óra hagyta el a Cartier műhelyeit ahhoz, hogy széles körben is elterjedjen. Hogy konkrét számokat is lássunk, itt van például az 1919 és 1969 között eltelt fél évszázad.

 

c1.png

 

Ezalatt összesen 23 658 óra került ki a Cartier műhelyeiből. Az persze sejthető, hogy ez nem sok, ezért vessük össze egy aktuális adattal. Ma a legnemesebb svájci óramárkák is egy évben készítenek legalább ennyit; nem összesen, egyenként. Ennek oka alapvetően két területen keresendő: a Cartier-t nem véletlenül nevezte „Európa nagybácsija”, VII. Eduárd brit uralkodó „Joaillier des rois, roi des joailliers”, avagy királyok ékszerésze, ékszerészek királyának, azaz valóban csak a társadalmi ranglétra csúcsán állók engedhették meg maguknak, hogy a francia ékszerészház ügyfelei legyenek.

 

c2.png

 

Másrészt amikor a Cartier órát készített, ékszerészként állt hozzá, ugyanolyan aprólékos munkával és kifinomult izléssel tervezték meg időmérőiket, mint ékszereiket, így az órák sokkal inkább alkalmi, mintsem hétköznapi daraboknak számítottak. Ugyanakkor megbízhatóságuk és terhelhetőségük semmivel sem maradt el a kortársak portékáitól, sőt, a Cartier-órákba szinte kizárólag a neves Jaeger-LeCoultre manufaktúrakaliberei kerülhettek.

 

c3.png

 

A feladat tehát adott volt: szélesebb rétegeket is megszólító időmérőket kell tervezni, miközben semmi sem veszhet kárba a Cartier valóban páratlan formanyelvéből, annak kifinomult értékeiből. Ezen elgondolások első képviselője a márkához képest szokatlanul maszkulin Calibre de Cartier-kollekció, majd követte az uniszexnek szánt Clé de Cartier, és ahogy az lenni szokott, talán pont a harmadiknál, az idei Drive de Cartier-modelleknél találták meg az ideális egyensúlyt egy kifinomult, de nagyon is férfias stílussal.

A bejegyzés trackback címe:

https://chronostyle.blog.hu/api/trackback/id/tr7214491084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása