Bizonyos divatkiegészítők nem a XX. századi tömegtermelés kultúrájának szülöttei. Vannak olyan kiegészítők, amelyek már évezredekkel korábban is léteztek és használták őket. Tipikusan ilyen a női táska. Az emberi civilizáció hajnalán is nagy szerep jutott a kis zsákoknak, amelyet mind a két nem képviselője használt.
Mivel zsebekkel még nem rendelkeztek a ruhák a történelem kezdetén, ezért nagyon nagy szükség volt egy olyan eszközre, amiben az emberek magukkal vihették a személyes dolgaikat. Ezeknek a létezéséről leginkább festményekről tudunk, hiszen olyan anyagból készültek, amelyek nem állták ki az idő vasfogát.
Mondhatjuk, hogy a táska megjelenése egyidős az emberiséggel, hiszen a halászó, vadászó, gyűjtögető ősembernek valamilyen módon a barlangba kellett szállítania a napi betevőt. Az V. századból maradt ránk egy olyan lelet, ami leginkább egy tömlőre emlékeztet, aminek a tetejét bőrfonallal kötötték össze.
A latin reticulum szó azt jelenti, hogy kis háló. Az ókori Rómában a hölgyek táskája hálószemekből szőtt kis zsákocska volt. A magyar retikül szót a francia nyelvből vettük át, a szó tehát nagyon nagy valószínűséggel a latinból származik, helyes magyar kiejtése: retikül, mert a latin reticulum szó található a szó mélyén.
A Mont Blanc márkát 1906-ban alakították meg, először töltőtollat, majd később órákat, karórákat készítettek. Mára már több divatkiegészítő is szerepel a márka termékpalettáján.
A Mont Blanc márka különleges táskái az elegancia és a stílus találkozásából születtek meg, minőségi bőrtermékek elengedhetetlen kellékei a professzionális megjelenésnek, amely tökéletes választás a mindennapok során.